Květen 2009

šPiČkY-mixík

30. května 2009 v 11:20 Klasicky tanec
Špičky, špice, špičkové střevíce, jak chcete...
Rozhodli jsme se připravit článek o jednom ze symbolů klasického tance, ve kterém se dozvíte co jste ještě určitě nevěděli...

Obrazek

Špičky byly vyvinuty z touhy tanečnic po beztížném stavu. Špičkové střevíce jsou vyráběny v různých barvách, především ale v odstínech růžové. Špičky většinou nosí tanečnice, i když jsou i balety, ve kterých nosí špičky i tanečníci, např.: Popelka- role sestry. Existují také mužské baletní soubory (Les Ballets Trockadero), kde členy souboru jsou pouze muži, kteří tančí i ženské role.

Obrazek

tErmInOlogIE

30. května 2009 v 11:18 Klasicky tanec
A
Adagio - Termín odvozený od hudebního výrazu adagio. Znamená lehce, volně. Jde o pomalé, ladné pohyby.
Air, en l' - Ve vzduchu. Když je kročná noha ve vzduchu.
Allegro - Termín odvozený z italského hudebního názvu, který znamená rychle, živě. Živé pohyby.
Alongé - Natažený nebo napnutý.
Arabeska - Póza na jedné noze, kdy druhá noha je zanožená a tvoří s tělem ladnou křivku.
Arriére, en - Dozadu. Tanečník provádí krok směrem od publika.
Assemblé - Spojený. Skok, při kterém se nohy před dopadem do páté pozice spojí.
Attitude - Póza na jedné noze s druhou nohou přednoženou nebo zanoženou a pokrčenou v koleni.
Avant, en - Dopředu. Tanečník provádí krok směrem k publiku.
B
Ballon - Skok. Správně, pružně provedený skok.
Ballonné - Skok, při kterém tanečník dopadne na jednu nohu v demi-plié s kročnou nohou sur le cou de pied.
Battement - Uder. Rychlé pokrčení nebo natažení nohy. Existuje mnoho druhů battement, velkých i malých.
Battement frappé - Energický pohyb kročnou nohou z cou de pied do nízkého natažení dopředu, do strany nebo dozadu.
Battement tendu - Pohyb, při kterém se kročná noha napne rovnoběžně s podlahou.
Battement tendu jeté - Pohyb, při kterém se kročná noha "vyhodí" do vzduchu.
Batterie - Úder. Pohyb, při kterém o sebe nohy ve vzduchu udeří. Existuje množství druhů.
Bras - Paže.
C
Changement de pieds - Výměna nohou. Malý nebo velký skok, při kterém se ve vzduchu změní pozice nohou.
Cou de pied - Krk chodidla. Pozice kročné nohy na kotníku nebo kolem kotníku stojné nohy.
Croisé - Zkřížený. Pozice, kdy trup je mírně otočen a linie nohou se publiku jeví překřížená.
Cvičení na volnosti - Cvičení ve volném prostoru bez opory tyče.

BaletnÍ PozicE 1-5

30. května 2009 v 11:12 Klasicky tanec
Strečink - BALETNÍ POZICE

V I. pozici jsou paty u sebe a špičky směřují od sebe (až do 180 stupňů).
Strečink - BALETNÍ POZICE

Ve II. pozici jsou paty asi 30 centimetrů od sebe a špičky vytočené až do úhlu 180 stupňů.
Strečink - BALETNÍ POZICE

Ve III. pozici jsou chodidla rovnoběžně a špičky vytočené do úhlu 180 stupňů. Jedna noha je mírně předsunuta s patou približně uprostřed druhého chodidla.
Strečink - BALETNÍ POZICE

Ve IV. pozici jsou chodidla rovnoběžně a špičky vytočené do úhlu 180 stupňů. Jedna noha je předsunuta asi o 30 centimetrů s patou na úrovni špičky druhé nohy.
Strečink - BALETNÍ POZICE

V V. pozici jsou obě chodidla rovnoběžně a špičky vytočené do úhlu 180 stupňů. Jedna noha je mírně předsunuta s patou na úrovni špičky druhé nohy.

__HiStOrIe BaLeTu__

30. května 2009 v 11:10 Klasicky tanec

Historie Baletu

V Petrohradě se datuje vznik školy klasického baletu od roku 1734, kdy car Petr Veliký zval ke svému dvoru baletní mistry z Francie a Itálie. Po zakladateli školy Francoisovi Landetovi se zapsali do historie vývoje tanečního umění v Petrohradě další významní zahraniční baletní umělci, především Hilferding van Wewen (prosazuje dramatický směr), Charles Didelot (tvoří vlastní balety), Ivan Valberg (vychovává tanečníky z ruských nevolníku - protože se jim nemuselo platit!), Marius Petipa. Tento poslední (nar. r. 1822 v Marseille) přijal roku 1847 nabídku z Petrohradu a roku 1862 se stal choreografem. Sám vytvořil na 50 (!) baletů, z nichž dodnes patří k světovému repertoáru především Korzár, Don Quichot, Bajadérka, Copelie, Popelka. Převzal a dotvořil slavnou romantickou Giselle. Ve svých tvůrčích snahách našel rovnocenného spolupracovníka ve vynikajícím ruském tanečníkovi a choreografovi Lvovi Ivanovovi. Spolu vytvořili slavné Labutí jezero. Ivanov je autorem celého druhého jednání. V r. 1895 byl Lev Ivanov jmenován oficiálni druhým choreografem. Vytvořil pak 12 baletu, z nichž nejznámější jsou Louskáček a Marná opatrnost.

▒NeW AnKeTkA▒

29. května 2009 v 18:05 | kikíííseQ |  Ankety

Je tady New Anketka, tak prosíím hlasujte!


____ObEcNě about DaNcE___

29. května 2009 v 18:01 | kikíííseQ |  Moderní tance
Tanec je pohybová společenská aktivita, provozovaná převážně za doprovodu hudby. Tanec může navodit lepší náladu, a také je vyjádřením pocitů tanečníka, takže může být považován za druh umění. Umělecký tanec bývá označován slovem balet nebo také scénický tanec apod.
Vznik tance je kladen do období rodové společnosti, kde umocňoval rituální obřady. Tuto funkci zastával až do starověku, kdy k této funkci přibyla ještě funkce umělecká. V této době neexistoval tanec v páru, ale pouze individuální tanec - umění, nebo tanec skupinový - rituální.

PÁR RAD.....jak začít....

19. května 2009 v 9:43 Moderní tance
Jak začít…modern2
Co na sebe?? - Doporučuji sportovní oblečení. Tričko s krátkým rukávem a tepláky, obojí z dobře savého materiálu. Jako obuv zvol měkké taneční boty nebo taneční piškoty. Také se dá tančit v ponožkách (ponožky s proti skluzovou ochranou) nebo bosky.
KLIK CČ

směs modern dance

19. května 2009 v 9:32 Moderní tance

mám to z http://www.takt-lbc.com/index.php?p=4


Jazz Dance


"Jazz Dance" je směsí evropských a afrických tradičních pohybů předváděn v rytmu jazzové hudby, který vznikl v Chicagu na začátku dvacátého století jako forma společenského tance a divadelního umění.

Jazzový tanec je velmi dynamický pohyb, kterým tanečník dokáže dobře vyjádřit svoje rozpoložení či přesně vystihnout charakter role, jenž mu byla přidělena...
Základními technikami jazzového tance jsou izolace (schopnost ovládat odděleně pohyb jednotlivých částí těla, např. pohyby hlavy, ramen, hrudníku, pánve, nohou a jejich následné spojení) a charakteristické střídání momentu napětí a spontánního uvolnění celého těla.
Dále jsou to základní jazzové pohyby jako chůze, běh, poskoky, skoky, piruety, pády, nízké polohy a jejich kombinace.

Video ukázky




Contemporary Dance

Contemporary Dance, který je v České Republice spíše znám pod názvem "současný tanec", je založen na řade tanečních technik a stylu. Tento styl vznikl na začátku dvacátého století, jako reakce na poněkud rigidní techniku baletu. Jeho zakladatelkami byly Isadora Duncan a Martha Graham. Jejich cíl spočíval v nalezení nenucenosti pohybu použitím přirozených linií těla a jeho energie. Tato "plynulost" pohybu zcela odlišovala contemporary dance od tradičních tanečních stylů.


Jedny z hlavních technik tohoto tance jsou:

Cunningham - pojmenována po choreografovi Merce Cunninghamu, jehož technika se předevšim soustředila na stavbu těla v prostoru a rytmu.

Graham - pojmenována po Marthe Graham se zaměřuje na kontrakce těla, jeho následné uvolnění, pád a znovunabytí. Tato technika je typická svou "prací se zemí" a užíváním především břišních a pánevních kontrakcí.

Limon - pojmenována po Jose Limon. Technika Limonu využívá gravitaci a váhu těla a její vliv na jeho pohyb.

Release - dává důraz na minimalizaci napětí, hledání plynulosti pohybu a efektivního užití energie a dechu.

Video ukázky




Lyrical Dance

Lyrický tanec je založen na spojení techniky baletu a jazzového tance. Choreografové a tanečníci se snaží interpretovat hudbu tancem. Soustředěním se na text písně použité v dané variaci či choreografii se snaží vyjádřit myšlenku skladatele. Tento styl tance je velice emocionálně založený, jelikož vypráví příběh nebo prezentuje pocity a nálady dané tématem choreografie.









Video ukázky




Zuzana Susová

19. května 2009 v 9:12 České baletky
Narozena roku 1977. Absolvovala Taneční konzervatoř Praha a nastoupila do Národního divadla v Praze. Stala se tu sólistkou už po prvním roce angažmá. Tančila Giselle, Odettu-Odilii (Labutí jezero), Marii (Louskáček), Micaele (Carmen ou la tragédie de Don José), Taťánu (Oněgin), Julie (Romeo a Julie), Svanilda (Copélie), atd. V Brně v roce 1994 získala 3.cenu na celostátní baletní soutěži, je laureátkou Philip Morris Ballet Flower Award 1997.

Adéla Pollertová

19. května 2009 v 9:11 České baletky
Adéla Pollerová (* 7. srpna 1976 v Praze) je česká baletka, bývalá sólistka Hamburského baletu a nynější sólistka Národního divadla v Praze.
Thálie - Adéla Pollertová

//<![CDATA[ sklikBanner({ codeId: 47, formatId: 23, url: new String(window.location.href), cborder: '000000', cbackground: 'ffffff', ctitle: '999999', ctext: '000000', curl: '999999', simg: 0 }); //]]>

Tereza Podařilová

19. května 2009 v 8:56 České baletky
Po studiích na Taneční konzervatoři v Praze získala angažmá v baletu Národního divadla, od roku 1992 je zde sólistkou.Stejně bravurně se pohybuje v klasických titulech i v moderním repertoáru. Tančí například Odettu-Odilii (Labutí jezero), Marii (Louskáček), Julii (Romeo a Julie), Taťánu (Oněgin), Raymondu, Sirael, Sólistku taneční skupiny v Někdo to rád, tančí také v Kyliánově Simfoniettě a také v Amerikaně II

Pět lehce odlišných technik a stylů.

18. května 2009 v 20:16 Klasicky tanec
Ruská technika (také technika Vaganové)
Agrippina Vaganová trénovala pod vedením Legata v Carské baletní škole v St. Peterburgu. Později se stala primabalerínou Carského baletu. Byla známá jako "královna variací" díky svým vysokým skokům a mnoha piruetám. Později se stala pedagožkou v Carské baletní škole, která byla na její počest později přejmenována na Baletní akademii A.J. Vaganové, kde rozvíjela svou pedagogickou metodu, známou jako technika Vaganové.
Typické znaky: Elegantní port de bras

Přesné nárty a nohy
Vysoké skoky

Francouzská technika

Francouzská technika je zvláštní tím, že vznikala díky králi Ludvíku XIV., který založil v 18. století baletní školu, z níž později vznikl nynější balet pařížské Opery a jeho škola. Francouzská technika je považována za techniku, která ovlivnila ostatní techniky baletu, vždyť i všechny baletní názvy jsou ve francouzštině.
Typické znaky: Uvolněná, elegantní port de bras
Vysoko vedené nohy (velký rozsah tanečníků)
Přesné nárty a nohy

Balanchinova technika
Balanchinova technika vznikla díky choreogr. Georgovi Balanchinovi, spoluzakladateli Školy amerického baletu a New York City Ballet (spolu s Lincolnem Kirsteinem). Balanchin učil, také v Carské baletní škole v St. peterburgu, a proto je jeho technika postavena na základech techniky Legatovy.
Typické znaky: Nepřetržitá, plynulá, neformální port de bras
Rychlá a přesná práce nohou a nártů
Zaoblené pozice rukou s dobře oddělenými prsty
Váha se přenáší více vpřed

Bournonvillova technika
Francouz August Bournonville se učil tančit v pařížské Opeře, kde rovněž tancoval. Později se přestěhoval do Dánska, kde založil Královský dánský balet v Kodani. Současně s tancováním se Bournonville začal zabývat choreografií a pro Královský balet vytvořil mnoho baletů, včetně La Sylphide a Konzervatoře.
Typické znaky: Jemná, vznešená port de bras

Mnoho pirouetes bez důrazu
Grand jeté se zadní nohou do attitude
Mnoho Battu

Cecchettiho technika
Enrico Cecchetti byl italský tanečník, který tančil i s Carským baletem v Mariinském divadle v 19. století. Byl po technické stránce excelentní, ideální pro první obsazení role Modrého ptáka v Petipově choreografii Spící krasavice. Později učil v Carské baletní škole v St. Peterburgu a nakonec rozvinul svůj vlastní styl a metodu učení.
Typické znaky: Velmi formální port de bras
Nepatrně nedotažené překřížení nohou v páté pozici

chceš se spřátelit?

18. května 2009 v 20:08 Spařátelko
napiš nám do komentíků:

NICK:
BLOG:
BUDEŠ SEM CHODIT ČASTO:ANO/NE
MÁŠ RÁDA TANEC:ANO/NE

Něco o nás....

18. května 2009 v 20:00 | BaLeTkY^^ |  O nás
JSME KAMARÁDKY Z BALETU.BALET MÁME VELICE MOC RÁDY.TAK JSME SI ŘEKLY,ŽE SI UDĚLÁME SPOLEČNEJ BLOGÍS.NEJEN O BALETU,ALE I O TANCI VŠEOBECNĚ.

NAŠE JMÉNA JSOU:


MARUŠKA ČERNOCHOVÁ:NEJMLADŠÍ

MARČA DOVALOVÁ:NEJŠÍKOVNĚJŠÍ

ELIŠKA MIKESKOVÁ:NEJSKROMNĚJŠÍ

ROZÁLIE RAŠOVSKÁ:NEJNECHÁPAVÁ

KIKI KAMPOVÁ:NEJPRACOVITĚJŠÍ

ESTER LIPKOVÁ:NEJNEUPOVÍDANĚJŠÍ

MINIKA DRÁBKOVÁ:NEJULÍTLEJŠÍ